woensdag 14 januari 2015

5 BOOKS TO READ IN 2015

Ik ben een echte boekenwurm en heb een zwak voor mooie kaften. Het liefst kruip ik elke avond met een boek onder de dekens en lees ik tot ik bijna in slaap val. Op het moment lees ik nog Ik ben Pelgrim, maar ik ben van plan om dit jaar nog heel wat meer boeken te lezen (voordat ik de films heb gezien!).

Het genre boeken dat ik graag lees is heel verschillend. In de zomer ben ik dol op de chicklits van Sophie Kinsella en Jill Mansell voor op het strand, 's avonds in bed lees ik ook niet al te moeilijk (denk young adult series), maar tussendoor vind ik het ook leuk om echt goede boeken te lezen. 
Daarom hierbij 5 books to read in 2015!


1.
Gone Girl, Gillian Flynn
Ik heb zoveel goeds over dit boek gehoord dat ik het wel moet lezen.

Op de dag dat hij vijf jaar getrouwd is, maakt Nick -Dunne  bekend dat zijn beeldschone vrouw Amy  vermist is. Onder druk van de politie en de media ontstaan er scheurtjes in het door Nick geschetste beeld van een perfect huwelijk. Door zijn leugens, bedrog en vreemde gedrag rijst de vraag: heeft Nick zijn vrouw vermoord?


2. 
De hobbit en de Lord Of the Rings serie, J.R.R Tolkien
Deze serie wil ik al tijden lezen, maar wel in het Engels!

vertelt het volledige verhaal van hobbit Bilbo Baggins en al zijn avonturen met Gandalf, Gollum, en alle andere bewoners van Middle-Earth.


3.
De Selectie, Kiera Cass
The hunger games meets the bachelor.

Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon.
America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.


4.
 Where She Went, Gayle Forman
Het vervolg op If I Stay

Het is twee jaar na het ongeluk dat Mia's leven in een klap veranderde. Adam en Mia hebben elkaar uit het oog verloren en leiden ieder hun eigen leven. Adam en zijn band zijn inmiddels doorgebroken, maar hij kan de roem niet aan. Aan de vooravond van hun wereldtournee is Adam in New York. Alleen en nerveus komt hij daar onverwachts Mia weer tegen…


5. 
Millies Flirt, Jill Mansell
Just read, laugh, love


Als Millie Brady het leven redt van de befaamde romanschrijfster Orla Hart, weet ze niet dat dit haar eigen leven helemaal overhoop zal halen. Niet alleen laat haar vriend haar in de steek, maar ze verliest ook haar baan. Millie vindt het wel best: een manloze zomer. Maar de dankbare Orla denkt dat ze haar aan een leuke man moet helpen. Helaas komt hun smaak niet overeen: Millie wil juist die man die volgens Orla totaal niet geschikt voor haar is!


Deze boeken staan zeker op mijn lijstje voor 2015 :) natuurlijk zal er van elk boek een review online komen!

Welke boeken zou jij graag willen lezen dit jaar?

Liefs, Emma









Geen opmerkingen:

Een reactie posten