maandag 1 december 2014

DIY: Rudolph Flessen



Het is weer december, de vrolijkste maand van het jaar! Dus alle kerstversieringen mogen weer van zolder gehaald worden en de kerstboom kan weer opgezet met (veel) lichtjes en versieringen.

Hoe leuk kerstversiering kopen ook is, waarom zou je het niet zelf maken? Heel origineel en super leuk om als kerstcadeautje te geven. Deze DIY is super snel, makkelijk en lekker goedkoop, want december is al duur genoeg.



Wat heb je nodig?
- Glazen flessen. Ik gebruikte de sap flessen van de Albert Heijn.
- Rood wit touw
- Bruine Chenille (voor het gewei). Ik kocht deze bij de knutselwinkel Pipoos in Utrecht.
- Touw, hoe dikker hoe beter.
- Lijm
- Kleine rode kerstballen


Stap 1
Zet een lekker kerst muziekje op om in de stemming te komen en pak je fles en het touw. Besmeer de bovenkant van de fles met lijm en druk het touw erop. Houd het even goed vast zodat het stevig zit en niet gaat glijden. 

Stap 2
Wikkel het touw helemaal tot onder om de fles heen. Besmeer het onderste stukje met lijm zodat je het uiteinde daar aan vast kunt plakken. Knip de rest van het touw af en je hebt nu het 'lichaam' van je rendier, jippie!

Stap 3
Pak nu het rood witte touw en de kerstballen. Haal het touw door het lusje van de kerstbal en bind dit aan de achterkant van de fles vast zodat je een mooie rode neus krijgt.

Stap 4
Pak 2 chenille stokjes en vouw er de vorm van het gewei mee. Ik heb er hier 3 gebruikt. Ik heb er één doormidden geknipt en aan de andere twee vast gemaakt zodat ze wat langer worden en mooi boven de fles uitkomen. Zet ze allebei in de fles en je awesome rendier is klaar!

Stap 5
Geniet van je zelfgemaakte decoratie en al het leuks dat deze maand brengt :)


Ik maak deze DIY als sinterklaas cadeautje voor mijn moeder omdat ze kerstversiering had gevraagd. Maar ik denk dat ik ze ook voor mijn eigen kamer ga maken zodat deze gezellig christmassy wordt :)

Have fun deze maand!

Liefs, Emma


Geen opmerkingen:

Een reactie posten