zondag 21 december 2014

Girl Online, going offline xxx



Op 25 november bracht Zoe Sugg a.k.a ZOELLA haar eerste boek uit, Girl Online.
Ik kreeg dit boek met Sinterklaas en kon niet wachten om het te lezen.

Girl Online gaat over de 15 jarige Penny Porter die blogt onder de alias van Girl Online. Voor Penny is haar blog de enige plek waar ze volledig zichzelf kan zijn en waar ze haar lezers om raad kan vragen wanneer nodig. 
Als Penny met haar ouders en haar beste vriend Elliot naar New York gaat ontmoet ze Noah. Noah woont in Brooklyn en vanaf het eerste moment dat ze ontmoeten, voelt Penny iets wat ze nog nooit eerder heeft gevoeld en schrijft ze er alles over op haar blog...

Met dit boek wil Sugg meegeven hoe intimiderend de grote online wereld wel niet kan zijn en dat je, elke keer als je een reactie op wat dan ook plaatst, zelf bepaalt of deze negatief is of de wereld wat vrolijker maakt.

Ik heb genoten van dit boek! Er gebeurt lekker veel, geen moment langdradig en lekker humoristisch. De verhaallijn is niet heel origineel, maar dat maakt niets uit! Zoe sleept je mee in het leven van Penny Porter en laat je vaak genoeg denken: Hoe herkenbaar! Dit zou mij ook zomaar kunnen gebeuren!

Girl Online is een hardcover boek en houdt goed en stevig vast. Iets wat ik altijd belangrijk vind haha. Op de voorkant staan vier foto's en aan het einde van het boek hebben ze allemaal een betekenis, leuk detail :)

Misschien was ik een beetje bevooroordeeld omdat ik al een lange tijd dol ben op Zoe en de schrijfstijl op haar eigen blog, maar dit boek maakt je gewoon vrolijk en laat je de tijd volledig vergeten! 
Grote aanrader dus!

Van het boek is nu alleen nog maar een Engelse versie te koop voor €15.00, maar ik dacht dat in januari de Nederlandse versie uitkwam :)

Girl Online, going offline xxx

Liefs, Emma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten