woensdag 29 oktober 2014

Braid It!

Hi!

Vlechten is hip! Invlechten, vissengraat, gewoon vlechten, ik vind het allemaal even leuk. Het haalt je haar uit je gezicht en het ziet er ook nog eens super cute uit :). Helaas kan ik bij mezelf niet goed invlechten en zitten mijn handen halverwege de vlecht in de knoop met mijn dikke bos haar. Gelukkig was mijn zusje zo lief om zich aan mij over te geven, dus kon ik heerlijk mijn gang gaan en alle inspiratie die ik op Pinterest had opgedaan uitproberen. Hieronder staan mijn drie leukste creaties :)

Het enige wat je nodig hebt zijn:
- Kleine elastiekjes
- Haarspeldjes (bobby pins)
- Een borstel

Wat je moet kunnen:
- Invlechten
- Gewoon vlechten


- de Katniss braid

Ik zag deze vlecht in een Zoella filmpje en vond het meteen awesome!

stap 1: Begin aan de zijkant van je hoofd met invlechten, alleen leg je de plukken niet over elkaar heen maar haal je ze onder elkaar door. Als je dit goed doet komt de vlecht bovenop je haar te liggen.
Stap 2: Vlecht langs de onderkant van je hoofd tot je aan de andere kant bent gekomen.
Stap 3: Vlecht normaal door (wel onderlangs pakken) tot onderaan je haar en zet het vast met een elastiekje :)



- 3 in 1

Deze vlecht is ontstaan uit een mislukking haha. Het oorspronkelijke idee lukte helaas niet, mijn creatieve brein ontwaakte en dit werd het resultaat
Stap 1: Vlecht aan beide zijkanten het haar recht omlaag in en vlecht normaal door tot het haar op is. Zorg dat er aan de achterkant nog een pluk haar vrij is.


















Stap 2: Maak in deze losse pluk haar een normale vlecht.


















Stap 3: Pak alle drie de vlechten en maak van deze drie vlechten één grote, dikke vlecht.


















- Mermaid half braid

De mermaid half braid is een combinatie van een vissengraat vlecht en een gewone vlecht. Ik vond hem er heel ingewikkeld uitzien maar had hem na 2 pogingen al onder de knie. Het resultaat is super leuk, weer een keer wat anders :)


Stap 1: Pak aan allebei de kanten van je hoofd een plukje haar.
Stap 2: Pak aan de linkerkant nog een plukje haar. Je hebt nu 3 plukjes haar in je hand.
Stap 3: Begin met het maken van een gewone, losse vlecht 
Stap 4: Als je alle drie de plukken één keer hebt verlegd, pak dan een nieuwe pluk erbij, zoals je bij invlechten zou doen.
Stap 5: Blijf bij elke pluk een nieuwe pluk erbij pakken tot je ongeveer halverwege je haar bent.
Stap 6: Maak van de drie plukken in je hand een gewone vlecht tot je haar op is.



Omdat ik deze nogal moeilijk uit te  leggen vind, zal ik er een instructie foto bij doen.





















Dat waren mijn drie creaties. Zoals je ziet zijn ze allemaal een beetje slordig, maar dat is juist wat ik zo leuk vind aan vlechten, je hoeft er niet netjes voor te zijn. Rommelig zien ze er even leuk uit als strak.

Liefs, Emma

Geen opmerkingen:

Een reactie posten